Program, Hükümet Konağı önünde bulunan Atatürk anıtına çelenklerin sunulması, saygı duruşunda bulunuldu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başladı. Program daha sonra saat 15:00 ‘da Ürgüp Sinema ve Kültür Merkezinde devam etti. Buradaki Programa Ürgüp Kaymakamı Alper Balcı, Ürgüp Belediye Başkanı Fahri Yıldız, Garnizon Komutanı Adem Aydın, İlçe Emniyet Müdürü Zafer Akpınar, İlçe Milli Eğitim Müdürü Savaş Özdemir ile öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Ürgüp İlçe Milli Eğitim Müdürü Savaş Özdemir, günün anlam ve önemiyle ilgili konuşma yaptı. Program Şiirlerin Okunması, skeç gösterisi, kısa film, yemin töreni ve yarışmalarda dereceye giren öğrenci ve öğretmenlerin ödüllendirilmesiyle devam etti.
Program Ali Baran Numanoğlu Ortaokulu müzik öğretmeni Cemile Metin başkanlığında İlçe öğretmenlerinden oluşan Türk Halk Müziği korosuyla son buldu.










