Ürgüp’te sağlık çalışanları, Samsun Göğüs Hastalıkları ve Göğüs Cerrahisi Hastanesi’nde görevli Göğüs Cerrahisi Uzmanı Operatör Doktor Kamil Furtan’ın silahlı bir saldırı sonucu öldürülmesine tepki gösterdi.
Ürgüp Devlet Hastanesi Yöneticiliği önünde toplanan Başhekim,doktor ve hemşireler ile hastane çalışanları Samsun’da yaşanan olayı kınadı.Burada tüm sağlık çalışanları adına bir açıklama yapan Ürgüp Devlet Hastanesi Başhekimi Dr. Ayhan Ceran büyük bir fedakarlıkla çalışan Samsun Göğüs Hastalıkları ve Göğüs Cerrahisi Hastanesi’nde görevli Göğüs Cerrahisi Uzmanı Operatör Doktor Kamil Furtan’ın silahlı bir saldırı sonucu öldürülmesinden dolayı sağlık camiası olarak derin bir üzüntü içerisinde olduklarını kaydetti.Millete hizmet aşkıyla görevini gece gündüz demeden yerine getiren doktorların ve tüm sağlık çalışanlarının üstün gayretlerin her türlü takdirin üzerinde olduğunu vurgulayan Ceran: “ Doktor Kamil Furtun’ da diğer sağlık çalışanları gibi gecesini gündüzüne katarak toplum sağlığı için ter döküyor ve çaba gösteriyordu. Ancak vicdan sahibi hiç kimsenin kabul edemeyeceği bir saldırı sonucu hayatını kaybetmiştir. Sağlık alanında şiddetin hâkim olmasına tüm sağlık çalışanları asla müsaade etmeyeceğimizi burada ifade etmek istiyoruz. Amacımız meslektaşımıza yapılan bu saldırıyı kınamak ve görünür kılarak, çalışma koşullarımızın daha güvenli hale getirilmesini sağlamaktır. Hastaneler kutsal mekânlardır. Buralarda şifa dağıtılır. Bizim halkımız yardımsever, kıymet bilir, hoşgörülü ve saygılı insanlardır. Bu saldırganlar nasıl yetişti? Anlamakta zorlanıyoruz. Sağduyulu halkımızın bu sorunları çözmede bizimle birlikte yer alacağına inanıyoruz. Evli ve 1 çocuk babası olan ve köyden gelen hastalarına ’Yol parasının’ olup olmadığını soracak kadar yardımsever bir insan olan Dr. Kamil Furtun’ a Allahtan rahmet, kendisi de bir meslektaşımız olan değerli esleri basta olmak üzere evladı ve tüm yakınlarına sabırlar diliyoruz. Milletimizin ve sağlık camiasının başı sağ olsun” dedi.










