Muharrem Ayı münasebetiyle Ürgüp’te bugün Ürgüp Gençlik Merkezi, Kızılay Ürgüp Şubesi ve Kapadokya Aşçılar Derneği tarafından Cumhuriyet Meydanı, Pazar Yeri ve Taşsaray Oteli önünde olmak üzere yaklaşık 3000 kişiye aşure ikram edildi.Halkın yoğun ilgilerinin yanı sıra Ürgüp'e gezmeye gelen Yerli ve Yabancı turistlerde dağıtılan aşurelerden yediler. Nevşehir Gençlik Hizmetleri Spor İl Müdürü Sayın Mustafa Ünlüer yaptığı konuşmada “Her ülkenin kendi gelenek ve göreneklerine sahip çıkması gerektiğini ifade etti. Bizi biz yapan değerlerimiz var, Anadolu topraklarında binlerce yıldır var olan geleneklerimiz, değerlerimiz var. Onları yaşatmak, aldığımız gibi gelecek nesillere aktarmak bizim görevimiz. Muharrem ayı da bizim için manevi anlamda büyük önem arz ediyor. Bu manevi değeri halkımızla paylaşmak için bu etkinliği düzenledik. Gençlik Merkezi Liderlerimiz, Gönüllü gençlerimizle bugün Ürgüp’te 3 farklı nokta yaklaşık 3000 vatandaşımıza aşure ikramında bulunduk. Aşure dağıtımımızla Ürgüp’te kardeşlik ve beraberlik ortamının pekişmesine katkı sağladık. “ dediKızılay Şube Başkanı Mehmet Yaman "Birlik, beraberlik, sevinç ve hoşgörünün hakim olduğu Aşure Günü yıllardan beri kutlanan bir geleneğimiz. İnsanlar eşine, dostuna, sevdiklerine böyle günlerde, özellikle aşure yapıp dağıtırlar. Bu da toplumsal dayanışmamıza, kardeşlik ve kaynaşmamıza ciddi anlamda katkı sunan çok güzel bir gelenektir. Halk arasında dayanışmaya, kardeşliğe, birlikte yaşamaya katkı sağlamasını ümit ediyorum" dedi.


















