Ürgüp’lü emekli öğretmen Yüksel Büyükakten’in öncülüğünde 8. Si düzenlenen bağbozumu programına bu yıl Sakarya, Ankara, Bolu, İstanbul, Antalya’dan 80 kişi katıldı.
2-4 Eylül arasında Ürgüp’te düzenlenen bağbozumu festivalinde katılımcılar ilk gün Evka Mahallesinde bulunan topuz bağında üzüm kesti. Katılımcılar topladıkları üzümleri cumartesi günü Temenni mahallesinde bulunan bir evde önce ezip daha sona pekmez yapacaklar. Katılımcılar bağbozumunun yanı sıra burada yöreye ait tandır, gözleme ve acılı yapıp daha sonra Kapadokya bölgesini gezecekler.
Ürgüp’te düzenlenen bağbozumu etkinliğine çeşitli illerden gelen katılımcıların yanı sıra Ürgüp İlçe Kaymakamı Alper Balcı, Nevşehir İl Özel İdare Genel Sekreteri İsmail Cihan ve İl Genel Meclis Başkanı Süleyman Özgün’de katıldı.
ilk defa bağ bozumu yaptığını belirten Kaymakam Balcı, Yüksel Büyükakten'e Yaptığı Proje ile Türkiye'nin Farklı İllerinden gelen misafirlerimize kültürümüzü aktardığı için teşekkür etti.














