Ürgüp’te üzümler toplanarak, pekmezler kaynatılıyor. Üzüm üreticileri, yörede üzümlerin doğal yollarla üretildiğini, pekmezin içinde hiç bir katkı maddesinin olmadığını belirttiler.
Ürgüp’te ve Köylerde üzümlerden pekmez yapımı tüm hızıyla sürüyor. Pekmezin yapımında büyük emeği ve katkısı olan bayanlar, pekmezleri kazanlarda kaynatarak kıvamına getiriyorlar.
Siyah üzümden yapılan pekmezin evlerin mutfaklarında yerini aldığını söyleyen Gülşen Boz “Yıllardır Sinasos’ta üzüm pekmezi yapıyorum. Kış aylarında soğuklarda pekmez yenildiğinde üşümeyiz. Pekmez enerji veriyor. Çocuklarımız hasta olmasın diye sabahları pekmez içirirdik, şimdi ise torunlarıma pekmez içiriyorum.” dedi
Gülşen Boz haber merkezimize pekmezin yapımını şöyle anlattı:'' Üzüm salkımlarını önce iyice bol suyla yıkarız. Sonra çuval içerisine katılan üzümleri ayaklarımızla ezerek şırasını çıkarırız. Şıranın içerisine pekmez toprağı ilave ederek kazanların içerisine koyarak kıvamına alana kadar kaynatırız. Kazan ateşin üzerinden alınarak kapların içerisine konur.Pekmez kazandan alınınca delikli kepçe ile savrularak köpüğü elde edilir. Bu köpük orada bulunanlar tarafından yenir. Komşulara da dağıtırız.” 










