Ürgüp Belediye Başkanı Fahri Yıldız, Mevlid kandili nedeniyle bir mesaj yayınladı: "Alemlere Rahmet olarak gönderilen; sevgi, şefkat, merhamet ve hoşgörü timsali olan Hz. Muhammed (SAV)’in dünyayı şereflendirmelerinin 1443. yıldönümüdür. Kur’an-ı Kerim’in beyanıyla “Bir şahit, müjdeleyici, uyarıcı, Allah’ın izniyle bir davetçi ve nur saçan bir kandil olarak” (Ahzab: 45,46 ayetler) gönderilen Hz. Muhammed (SAV)’in doğum gecesi, asırlardan beri Müslümanlar tarafından önem atfedilerek“Mevlid Kandili” adı ile kutlanmaktadır. Allah Teala Sevgili Peygamberini bütün insanlığa rahmet olarak göndermiştir. “Biz seni alemlere rahmet olarak gönderdik.” Ayet-i Kerimesi bunu müjdeliyordu. Müşriklerin kendisine yaptıkları eza ve cefaya karşılık onlara neden beddua etmediği sorulunca: "Ben lanetçi olarak gönderilmedim. Fakat dua edici ve alemlere rahmet olarak gönderildim.” diyordu. Hz. Muhammed öyle bir ilahi nurdur ki; insanların dili ve kalemi O’nu layıkıyla anlatmaktan aciz, kelimeler yetersiz kalır. O, her kemalin üstünde, her üstünlüğün ilerisinde, bir Peygamberdir. Allah (cc) “ And olsun Ya Muhammed! Sen en yüksek bir ahlak üzerindesin” demiş ve ismiyle kendi ismini birleştirmiş: “La İlahe İllallah, Muhammeden Rasulullah” Bu iki isim günün her saniyesinde okunan ezanlarla dünya ufkunu aydınlatmaktadır. Hz. Peygamberi sevmek ve O’nu örnek almak demek; O’nun, insanlığın huzuru ve kalıcı mutluluğu için yaptığı çağrıyı günümüze taşıyarak hayatımıza yansıtmak, davranışlarımızı O’nun örnek ahlakına, emir ve tavsiyelerine göre şekillendirebilmek demektir. Bu duygu ve düşüncelerle Mevlid Kandili’nin bütün insanlığa rahmet, iç ve dış dünyamıza huzur getirmesini, Mevlid-i Nebi’nin toplumumuzda, O’nu yakından tanımaya, sevmeye ve O’nun sevgisi etrafında birleşmeye vesile olmasını Yüce Allah’tan temenni eder, tüm Ürgüp'lü kardeşlerimizin Mevlid Kandili’ni tebrik ederim."dedi.
GÜNDEM
Yayınlanma: 11 Ocak 2014 - 00:00
Başkan Yıldız Mevlid Kandili mesajı yayınladı
GÜNDEM
11 Ocak 2014 - 00:00









